Τα εννέα μοιραία δευτερόλεπτα μετά την πρόσκρουση του δεξιού ακροπτερυγίου του μοιραίου Canadair στο δέντρο, κατά τη διάρκεια πυρόσβεσης πυρκαγιάς στην Κάρυστο, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει το αεροπλάνο τον πλωτήρα και στη συνέχεια να συντριβεί στο έδαφος, μπήκαν στο μικροσκόπιο των ερευνών, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Real News.
Η διερεύνηση του δυστυχήματος περιλαμβάνει και τις μαρτυρίες όπως αυτή του αντιπτεράρχου ε.α. Γεωργίου Γερούλη, ο οποίος ήταν αυτόπτης μάρτυρας.
Μιλώντας στη Real News ο Γ. Γερούλης τονίζει ότι δεν άκουσε τον κινητήρα να παρουσιάζει κάποια δυσλειτουργία και ότι δεν είχε χάσει την ισχύ του. «Οι κινητήρες δούλευαν. Δεν άκουσα κάποιο πρόβλημα αυξομείωσης. Ήταν σταθεροί οι κινητήρες μέχρι που έπεσε», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Οι εμβολοφόροι κινητήρες R2800 ΤΩΝ CL-215 έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα ανθεκτικοί στον χρόνο. Όμως, όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Real News, ένα από τα μειονεκτήματα που παρουσιάζουν είναι ότι σε ακραίες συνθήκες μπορεί να παρουσιάσουν πτώση στην απόδοσή τους, με απώλεια ισχύος, η οποία μπορεί να οδηγήσει υπό προϋποθέσεις ακόμη και στο σβήσιμο.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, το Canadair μπορεί να πετάξει ακόμη και με τον έναν κινητήρα και το πλήρωμα να προσγειωθεί με ασφάλεια.
Ένα δεύτερο δεδομένο αφορά τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μπορούν να επιχειρήσουν τα Canadair πρώτης γενιάς. Με θερμοκρασία πίστας άνω των 38 βαθμών, τα CL-215 δεν μπορούν να απογειωθούν με πλήρες φορτίο καυσίμων. Άρα, δεν μπορούν να επιχειρήσουν για όσες ώρες είναι σχεδιασμένα.
Πηγή: NEWSBOMB.GR