“Μεγαλώνει” η Αττική Οδός καθώς στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ετοιμάζει πυρετωδώς τις επεκτάσεις που παρουσιάζουν μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον μιας και εκτιμάται ότι θα έχουν την ίδια εμπορική επιτυχία που έχει και ο σημερινός κορμός του άξονα.
Σύμφωνα πληροφορίες, έχουν ωριμάσει κάποιες από τις επεκτάσεις και συγκεκριμένα, πιο προχωρημένη θεωρείται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Εθνική Οδό που έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, ενώ και η επέκταση προς Ραφήνα είναι σε διαδικασία ενεργοποίησης μελετών.
Ακόμα πιο φιλόδοξο, είναι το σχέδιο για την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω της λεγόμενης “Αστικής Σήραγγας Ηλιούπολης” μήκους περίπου 3χλμ. Η σήραγγα αυτή θα ξεκινά από την Κατεχάκη (εκεί που σήμερα ξεκινά η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού) και θα καταλήγει χωρίς εξόδους, στη Λ.Βουλιαγμένης, στο ύψος του Αγίου Δημητρίου, κοντά στον ομώνυμο σταθμό Μετρό.
Επίσης υπάρχουν και άλλες προτεινόμενες επεκτάσεις οι οποίες ανάλογα με την στρατηγική που θα ακολουθήσει το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, είτε θα ενταχθούν στο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού, είτε θα υλοποιηθούν ανεξάρτητα. Μία από αυτές είναι η περίφημη σήραγγα Αργυρούπολης που ενώνει την περιοχή της επένδυσης του Ελληνικού με το Κορωπί και κατ`επέκταση με το Αεροδρόμιο της Αθήνας.
Αυτό που έχει εξετάζεται αυτή την εποχή είναι αν θα γίνει ένας ή περισσότεροι διαγωνισμοί. Ήδη τρέχει διαγωνισμός για τον Τεχνικό Σύμβουλο ενώ έχει ήδη προσληφθεί τεχνικο-οικονομικός σύμβουλος για το έργο.
Σημαντικός παράγοντας για τις επεκτασεις αναμένεται να είναι το Ταμείο Ανάκαμψης καθώς υπάρχουν σκέψεις για ένταξη κάποιων επεκτάσεων σε αυτό. Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι είμαστε σε μία διαδικασία σε εξέλιξη, οπότε οι όποιες αποφάσεις μένει να οριστικοποιηθούν.
Τι θα γίνει με τον υφιστάμενο άξονα
Την ίδια ώρα κινητικότητα υπάρχει και για την “επόμενη μέρα” του υφιστάμενου άξονα, του οποίου η σύμβαση παραχώρησης, λήγει το 2024. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ο διαγωνισμός για την νέα σύμβαση παραχώρησης που αφορά την περίοδο μετά το 2024, παραμένει όπως όλα δείχνουν στο ΤΑΙΠΕΔ.
Αυτό σημαίνει πως το πλέον ισχυρό σενάριο είναι να δούμε να τρέξουν παράλληλοι διαγωνισμοί, μία για μία νέα σύμβαση παραχώρησης στην Αττική Οδό και μία ή περισσότερες για τις επεκτάσεις.
Ο διαχωρισμός των δύο projects ουσιαστικά μάλλον είναι προδιαγεγραμμένος καθώς το asset της Αττικής Οδού βρίσκεται στο portofolio του ΤΑΙΠΕΔ εδώ και αρκετά χρόνια (από το 2011) και είναι μέρος των δεσμεύσεων της χώρας, μαζί με πολλά άλλα assets, προς τους δανειστές της.
Αυτό που έχει έχει πλέον ενδιαφέρον για το αύριο της υφιστάμενης Αττικής Οδού, είναι το πότε το ΤΑΙΠΕΔ θα ενεργοποιήσει τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία, καθώς όπως και στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού, πρόκειται για μία σύνθετη διαδικασία που απαιτεί χρόνο.
Πηγή: News247 / nou-pou.gr