Τα 4 δισεκατοµµύρια ευρώ ξεπερνούν τα νέα έργα του µετρό για την επόµενη δεκαετία, ενώ έως το τέλος της χρονιάς θα έχουν παραδοθεί οι τρεις πρώτοι σταθµοί της επέκτασης της γραµµής 3 προς Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια).
Το σύνολο της επέκτασης, σύµφωνα µε τον διευθύνοντα σύµβουλο της Αττικό Μετρό, Θεόδωρο Παπαδόπουλο, θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2021. Προτεραιότητα στα προς ένταξη έργα έχει η υπογειοποίηση της Γραµµής 1 από το Φάληρο µέχρι τον Πειραιά, µε ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθµού στην περιοχή του ΚΕΡΑΝΗ (σταθµός Καµίνια), προϋπολογισµού 100 εκατ. ευρώ.
Για την εξυπηρέτηση της γραµµής θα αναβαθµιστούν 75 συρµοί που τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985, µε στόχο την επιµήκυνση της διάρκειας ζωής τους κατά 20 χρόνια, ενώ θα γίνει προµήθεια έξι νέων συρµών, προϋπολογισµού 80 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση της Αττικό Μετρό εξετάζει τα επόµενα έργα του µετρό να προχωρήσουν και µε ιδιωτική χρηµατοδότηση.
Ειδικά στη γραµµή 4 που θα συνδέσει το Αλσος Βεΐκου µε την περιοχή Γουδή, ο κ. Παπαδόπουλος εκτίµησε ότι στο σενάριο υλοποίησης µε ΣΔΙΤ και 35ετή παραχώρηση ο προϋπολογισµός θα είναι στα 2,86 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,24 δισ. θα είναι η συνεισφορά του ιδιωτικού τοµέα, ενώ τα µέσα ετήσια έσοδα εκτιµώνται σε 71,4 εκατ. ευρώ. Το 2019-2020 προετοιµάζονται να βγουν οι διαγωνισµοί για τις τεχνικές και γεωτεχνικές µελέτες των επεκτάσεων της Γραµµής 4 προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό, συνολικού προϋπολογισµού 2,1 δισ. ευρώ, όπως και της επέκτασης της Γραµµής 2 προς Ιλιον - Καµατερό - Στ. Προαστιακού Α. Λιόσια, προϋπολογισµού 550 εκατ. ευρώ.
Στη Θεσσαλονίκη η βασική γραµµή θα λειτουργήσει στο τέλος του 2020 και η επέκταση προς Καλαµαριά το πρώτο εξάµηνο του 2021, αλλά ο σταθµός «Βενιζέλου» δεν θα τεθεί σε λειτουργία πριν από το 2024. Θα ακολουθήσουν τα έργα της επέκτασης στις δυτικές συνοικίες, προσθέτοντας στο δίκτυο 11 χλµ. γραµµής µε 8 σταθµούς και προς το αεροδρόµιο «Μακεδονία» µήκους 5,5 χλµ. µε 1 υπόγειο και 3 υπέργειους σταθµούς.
Σε ό,τι αφορά τον σιδηρόδροµο, τα νέα σύγχρονα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναµένονται στα µέσα του 2020, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα µειωθεί περαιτέρω στις 3 ώρες και 20 λεπτά, σύµφωνα µε τον διευθύνοντα σύµβουλο της εταιρείας Φίλιππο Τσαλίδη. Στον κ. Τσαλίδη, που έκανε λόγο για «κατασκευαστικές εκκρεµότητες», όπως τα έργα σηµατοδότησης και οι υποσταθµοί, οι οποίες µένουν να διευθετηθούν, απάντησε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, τονίζοντας πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν µπορεί να µεταθέτει τις δικές της αδυναµίες στη δηµόσια επιχείρηση: «Ηρθε η ώρα να προχωρήσει στις επενδύσεις ύψους 500 εκατοµµυρίων ευρώ, για τις οποίες έχει δεσµευθεί».
Πηγή: ethnos.gr