Θέμα χρόνου θεωρείται πλέον η έναρξη των εργασιών στην προβλήτα κρουαζιέρας του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για ένα έργο που έχει αναλάβει να εκτελέσει η ΤΕΚΑΛ και πλέον, μετά τη διευθέτηση όλων των εκκρεμοτήτων που μεσολάβησαν στο δικανικό πεδίο, η κατασκευή εκτιμάται ότι μπορεί να ξεκινήσει έως και το τέλος της φετινής χρονιάς.
Η δημιουργία της νέας προβλήτας κρουαζιέρας του ΟΛΠ είναι ένα έργο που έχει περάσει από αρκετές διαφορετικές περιπέτειες τον τελευταίο καιρό. Θα θυμίσουμε ότι η ΤΕΚΑΛ που έχει κηρυχθεί ανάδοχος του έργου είχε προσφύγει σε διαιτησία κατά του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Η κατασκευαστική εταιρεία ζητούσε αποζημίωση για τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονταν στο έργο.
Όλα ξεκίνησαν από το καλοκαίρι του 2020. Τότε μετά από προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το ανώτατο δικαστήριο εξέδωσε προσωρινή διαταγή την μερική αναστολή των έργων κατασκευής της προβλήτας, για την οποία η ΤΕΚΑΛ ήταν η ανάδοχος κατασκευάστρια εταιρεία από τον Φεβρουάριο του 2020.
Λιμάνι Πειραιά: Η ακύρωση του master plan του ΟΛΠ από το ΣτΕ
Ακολούθησε στις 15 Μαρτίου του 2022 το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο ακύρωσε το master plan που είχε καταρτίσει ο ΟΛΠ για τις υποχρεωτικές επενδύσεις, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για το λιμάνι του Πειραιά προς την Cosco Group Limited, η οποία είχε υπογραφεί το 2016.
Το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι αρκετές από τις προβλέψεις του master plan ήταν μη νόμιμες, αναφέροντας ότι δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση (ΣΜΠΕ) του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου).
ΠΗΓΗ: nou-pou.gr