Σε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον βίντεο μπορούμε να δούμε πώς προχωρούν τα έργα για την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 του Μετρό που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας.
Εντυπωσιακά πλάνα από την πρόοδο των εργασιών οι οποίες αφορούν στην κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο που υλοποιείται στην Ελλάδα, έχουν καταγραφεί μέσω drone σε βίντεο που δημοσιεύθηκε στο Youtube.
Πρωταγωνιστούν οι εργασίες διαμόρφωσης του χώρου στο Γαλάτσι για την κατασκευή του φρέατος Βεΐκου. Αυτό θα υποδεχθεί το δεύτερο Μετροπόντικα, ο οποίος μόλις συναρμολογηθεί και αρχίσει το «ταξίδι» του, θα συναντηθεί στον Ευαγγελισμό με το πρώτο μηχάνημα TBM που αρχίζει να σκάβει από το Φρέαρ Κατεχάκη.
Σημειώνεται ότι με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δόθηκε παράταση ως τις 23 Σεπτεμβρίου 2023 για την παραλαβή και έναρξη συναρμολόγησης και του δεύτερου μετροπόντικα (σ.σ. θα ονομαστεί «Νίκη») και ως τις 17 Νοεμβρίου 2023 για την έναρξη λειτουργίας του.
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο μήμα της Γραμμής 4 του Μετρό, μήκους 13 χλμ., θα έχει συνολικά 15 σταθμούς, με αφετηρία το Άλσος Βεΐκου, τερματικό το Γουδή, και ενδιάμεσους σταθμούς τους εξής: Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι,, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια και Ζωγράφου. Η διάρκεια των έργων προβλέπεται στους 96 μήνες (8 χρόνια) από την έναρξη της κατασκευής.
Το τμήμα Α της Γραμμής 4 μετρό και έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.
Συνολικά εκτιμάται ότι θα μετακινούνται με τη Γραμμή 4 το Μετρό περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με αυτοκίνητο αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως και η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα.
Η Γραμμή 4 θα έχει συρμούς δίχως οδηγό, τρένα φιλικά προς το περιβάλλον και σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά, με υπεραυτόματα και έξυπνα συστήματα λειτουργίας, υπάρχει πρόβλεψη επιστροφής αναγεννώμενης ενέργειας της πέδης των συρμών, εξελιγμένα συστήματα αυτομάτου ελέγχου όλων των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων και εξελιγμένα συστήματα επικοινωνιών και εξυπηρέτησης των επιβατών.
Πηγή: carandmotor.gr