Με το βλέμμα όλων να είναι στραμμένο στο mega – project του Ελληνικού όπου δρομολογείται η κατασκευή τριών μεγάλων εμπορικών κέντρων (Vouliagmenis Mall 130.000 τ.μ. Commercial Hub 30.000 τ.μ., Riviera Galleria 19.000 τ.μ.), η Αθηναϊκή Ριβιέρα «μαγνητίζει» κολοσσούς του retail, πολυτελείς μάρκες, λιανικές επιχειρήσεις μόδας, σούπερ μάρκετ και αλυσίδες αθλητικών ειδών.
Ωστόσο η αναμόρφωση του παραλιακού μετώπου, από τον Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη, δεν περιλαμβάνει μόνο τις πολλαπλές επενδύσεις στο Ελληνικό.
Μεγάλα εν εξελίξει projects και άλλα που έχουν δρομολογηθεί, όπως η ανακατασκευή του Πύργου του Πειραιά, η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, η αναβάθμιση της μαρίνας Αλίμου και η επιστροφή της Μαρίνας στον Αστέρα Βουλιαγμένης, ανοίγουν στην Αθήνα την πολυπόθητη πόρτα προς τη θάλασσα και ήδη οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου σπεύδουν να λάβουν (καλή) θέση στη νέα «βιτρίνα» της πρωτεύουσας.
Οι προσδοκίες για περαιτέρω άνοδο του τουρισμού, η μείωση της ανεργίας, η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας κοντά στο 2% εφέτος, ενισχύουν τις προοπτικές του λιανικού εμπορίου, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, και όσοι έχουν τη δυνατότητα θέλουν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που αναδύονται.
Πόλος έλξης πολυτελών brands η Μαρίνα στον Αστέρα πολυτελών
Πολυτελείς μάρκες πρόκειται να «καταλύσουν» τους επόμενους μήνες στους χώρους της Μαρίνας στον Αστέρα Βουλιαγμένης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οίκοι παγκόσμιας εμβέλειας, όπως οι Gucci, Caffé Cova (πρόκειται για πολυτελή καταστήματα για καφέ και κοκτέιλ του ομίλου LVMH), Bottega Venetta, Dior, Cartier, Rolex, Louis Vuitton και Loro Piana θα είναι εκτός απροόπτου μεταξύ των κύριων μισθωτών που θα εγκατασταθούν στη μαρίνα.
Μαρίνα Αλίμου
Το πλάνο είναι να ξεκινήσουν τα έργα το 2023 για τη Μαρίνα Αλίμου και να ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος των έργων στο πρώτο εξάμηνο του 2025.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό στην Μαρίνα Αλίμου θα υπάρξει ζώνη καταστημάτων και εστιατορίων, ξενοδοχείο, προβλήτα, πεζόδρομος, ποδηλατόδρομος, φύτευση και αύξηση του πρασίνου.
Πύργος Πειραιά
Όσον αφορά τον «κοιμώμενο γίγαντα» του Πειραιά, ο μισθωτής «άγκυρα» (anchor tenant) θα είναι ο όμιλος INDITEX με τα σήματα Zara και Zara Home, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο τμήμα των εμπορικών χώρων στον πρώτο ψηφιακό, «πράσινο» ουρανοξύστη της χώρας.
Επίσης, στο ισόγειο (190 τ.μ.) και στον 1ο όροφο (960 τ.μ.) του Πύργου του Πειραιά έχει κλείσει θέση η βρετανική αλυσίδα JD Sports, εκ των κορυφαίων sportswear και outdoor retail groups στον κόσμο.
Ταυτόχρονα, έχουν κλειστεί συμφωνίες και με το premium γυμναστήριο Athlesis, που θα δημιουργήσει σχετικές εγκαταστάσεις στον 3ο και 4ο όροφο, καθώς και με την Nice n Easy, η οποία έχει μισθώσει το μεγαλύτερο μέρος του 3ου ορόφου για τη δημιουργία χώρων εστίασης.
Σκλαβενίτης και Μασούτης «κατεβαίνουν» στα νότια
Κατά τη διάρκεια του φετινού έτους θα ολοκληρωθούν οι εργασίες για το νέο μεγάλο κατάστημα της αλυσίδας Σκλαβενίτης στη Γλυφάδα. Το νέο hyper market του leader της αγοράς θα ανοίξει στο ακίνητο όπου παλαιότερα βρισκόταν οι κινηματογράφοι Novacinema Odeon.
Οι επενδύσεις της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη διαμορφώθηκαν πέρυσι στο επίπεδο των 60-65 εκατ. ευρώ, ενώ ανάλογα θα κυμανθούν φέτος.
Παράλληλα, η Διαμαντής Μασούτης νέο κατάστημα που κατασκευάζεται από την Ten Brinke στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, στη Γλυφάδα. Πρόκειται για ένα σύνθετο project που εκτός από το κατάστημα του Μασούτη, θα περιλαμβάνει ένα κατάστημα της αλυσίδας παιδικών ειδών, Max Stores καθώς και ένα κτίριο κατοικιών.
Το κτίριο εμπορικής χρήσης θα αποτελείται από 5 επίπεδα. Το ένα κατάστημα θα είναι 2.000 τ.μ. και το δεύτερο 3.100 τ.μ. περίπου.
Η Μασούτης, αυτή τη στιγμή διατηρεί στην Αττική 70 καταστήματα, έχοντας θέσει στόχο να φτάσει τα 100. Ο προϋπολογισμός της επένδυσης για τα 30 καταστήματα ανέρχεται σε περίπου 35 εκατ. ευρώ.
Ελληνικό
Μεταξύ των εμπορικών εταιρειών που θα «στρατοπεδεύσουν» στα εμπορικά κέντρα που θα αναπτυχθούν στο Ελληνικό θα είναι τα Αττικά Πολυκαταστήματα, η Callin, master franchisor των ιταλικών μαρκών Calzedonia, Intimissimi, Falconeri και Tezenis στην Ελλάδα, η ελληνική εταιρεία δερμάτινων ειδών Callista, ο όμιλος Μαρινόπουλου που αντιπροσωπεύει το σήμα της GAP στην Ελλάδα, η Κωτσόβολος, οι δύο κολοσσοί της γρήγορης μόδας H&M και Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Pull&Bear, Oysho και Zara Home), τα κοσμηματοπωλεία Imanoglou, Kessaris, Lalaounis, Venetia Vildiridis, Nikos Koulis και Minas Designs, η Gruppo Pagoni (καταστήματα Eponymo, DSQUARED2, TWINSET και Diesel), η Lapin House, η Zeus & Dione, ο όμιλος Τσαβδάρογλου στον οποίο ανήκει το franchise Max Mara σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, καθώς και το brand Marella, o όμιλος Φάις που έχει στο χαρτοφυλάκιό του πληθώρα σημάτων σε ένδυση, υπόδηση, καλλυντικά αλλά και εστίαση (Bufala Gelato, Kiko Milano, Καλογήρου, Χαραλάς, Mango, UGG), η αλυσίδα καλλυντικών Sephora, η A.X.F. (Attrattivo και ALE), η BSB, η Fashion Box με τα σήματα Brooks Brothers και Replay, η Funky Buddha, η Soho Soho, οι αλυσίδες οπτικών Kokkoris και Panaidis, ενώ θα δώσει το παρόν και η Village Cinemas.
Σύμφωνα με τη Lamda Development, το mall επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης θα περιλαμβάνει 280 καταστήματα, με το 52% της μισθώσιμης επιφάνειας να έχει συμφωνηθεί να διατεθεί, ποσοστό που θα ξεπεράσει το 70%. Αντίστοιχα, στο Riviera Galleria, οι συμφωνίες ξεπερνούν το 20% της επιφάνειας.
Στο Ελληνικό σχεδιάζει το μεγαλύτερο εμπορικό πάρκο της η Trade Estates του ομίλου Φουρλή, το οποίο θα περιλαμβάνει τέσσερις μεγάλους όγκους εμπορικών χώρων, έναν εκ των οποίων θα καταλάβει το ΙΚΕΑ Ελληνικού, ενώ θα φιλοξενεί καταστήματα LeroyMerlin και Intersport.
Πηγή: ot.gr