Το έργο εκτείνεται σε απόσταση δέκα τριών χιλιομέτρων και περιλαμβάνει δέκα πέντε σταθμούς.
Στην τελική ευθεία για την υλοποίηση μπαίνει η κατασκευή της «Γραμμής 4» του Μετρό. Οι σχετικές συμβάσεις συνολικού ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ υπεγράφησαν ανάμεσα στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και την κοινοπραξία «ΑΒΑΞ Α.Ε. - GHELLA SpA - ALSTOM Transport S.A» και τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια για τις πρόδρομες εργασίες.
Η νέα γραμμή του Μετρό, που θα περιλαμβάνει δέκα πέντε σταθμούς στη διαδρομή από το Γαλάτσι ως το Γουδί, αποτελεί ένα έργο πνοής που θα συμβάλει στην αναβάθμιση πυκνοκατοικημένων περιοχών της πρωτεύουσας, περνώντας μέσα από περιοχές του κέντρου της πόλης.
Στις δηλώσεις του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσία του οποίου μπήκαν οι υπογραφές ώστε το έργο να μπει σε τροχιά υλοποίησης μετά από χρόνια προσφυγών στη δικαιοσύνη που κωλυσιεργούσαν τη διαδικασία, μίλησε για την αξία που θα προσδώσει το έργο σε συγκεκριμένες περιοχές, επισημαίνοντας ότι σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τον τόπο:
«Χαίρομαι που θα υπογράφουμε συμβασιοποίηση του μεγαλύτερου δημοσίου έργου που θα γίνει στη χώρα μας. Είναι έργο 1,6 δισ. ευρώ, θα καλύψει τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές, θα προσδώσει σημαντική αξία στις περιουσίες, θα δώσει πρόσβαση στο Μετρό σε εμβληματικές περιοχές. Όταν ήρθαμε στα πράγματα το ζήτημα της γραμμής 4 φαινόταν ένας άλυτος γρίφος. Φτάσαμε κοντά στην ιδέα να ακυρώσουμε το σχετικό διαγωνισμό. Επιμείναμε και τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού.
Με λίγη υπομονή θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες, ώστε εντός χρονοδιαγράμματος, σε 8 χρόνια, το Μετρό της γραμμής 4 να κάνει την πρώτη του διαδρομή. Είναι έργο που ξεκινά σε μια εποχή που η χώρα μας γυρίζει σελίδα. Στην ανάπτυξη θα επενδύσουμε για να δημιουργήσουμε θέσεις απασχόλησης και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής».
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στη σπουδή που επέδειξε η Νέα Δημοκρατία για την επανεκκίνηση των διαδικασιών με σκοπό να μπει στις ράγες της υλοποίησης:
«Η κυβέρνηση παρέλαβε ένα έργο σταματημένο, με πολλά και σύνθετα προβλήματα, και είχε ένα στόχο: Να το ξεμπλοκάρει, ώστε μετά από 15 και πλέον χρόνια να μπει σε τροχιά υλοποίησης. Τον Δεκέμβριο του 2019 επανεκκίνησε η διαδικασία ελέγχου των υποφακέλων, δικαιολογητικών συμμετοχής και Τεχνικής Προσφοράς, που είχε σταματήσει. Μετά από νέες προσφυγές, δικαιώθηκε τελικά η επιχειρηματολογία της Αττικό Μετρό στο ΣτΕ κι έτσι προχώρησε το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και φτάσαμε μέχρι την κατακύρωση του έργου. Ταυτόχρονα, επιλύθηκαν και όλα τα νομικά ζητήματα που τέθηκαν για την εργολαβία των Πρόδρομων Εργασιών. Η σύμβαση υπεγράφη στα τέλη Μαρτίου.
Το μετρό της Αθήνας παίρνει και πάλι μπρος. Σήμερα, ήδη, πάνω από τους μισούς κατοίκους της Αττικής και το 70% των θέσεων εργασίας, έχουν άμεση πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς. Με τη Γραμμή 4, αλλά και τον υπόλοιπο σχεδιασμό μας –όπως η επέκταση προς Πειραιά που ολοκληρώνουμε, ή οι επεκτάσεις προς τη Δυτική Αττική και προς τα Νότια προάστια που προετοιμάζουμε. Το μετρό της Αθήνας συνεχίζει να πηγαίνει πιο μακριά, για να μας φέρνει όλους πιο κοντά».
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης έκανε λόγο για το τέλος στη συγκοινωνιακή απομόνωση συγκεκριμένων περιοχών που βάζει η κατασκευή του έργου, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» κ. Κουρέτας μίλησε για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των τελευταίων χρόνων, το οποίο θα εξυπηρετεί εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες σε καθημερινή βάση. Ο εκπρόσωπος της Κοινοπραξίας επανέλαβε τη δέσμευση για την ολοκλήρωση του έργου εντός του συμφωνηθέντος χρονοδιαγράμματος, προτάσσοντας ως εγγύηση την εμπειρία της εταιρίας.
Η «Γραμμή 4» του Μετρό, η οποία θα εξυπηρετεί σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες και θα συμβάλει στη μείωση των μετακινήσεων με αυτοκίνητα κατά 53.000 σε καθημερινή βάση, θα εκτείνεται σε μήκος που θα αγγίζει τα δέκα τρία χιλιόμετρα ξεκινώντας από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι και φθάνοντας μέχρι το Γουδί, περιλαμβάνοντας συνολικά δέκα πέντε σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Για όλες τις ΕΙΔΗΣΕΙΣ ακολουθήστε το TomorrowNews.gr στο GOOGLE NEWS