«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με το σημείο στο οποίο βρίσκονται τα πράγματα σήμερα», δηλώνει με νόημα στη «Ν» ο CEO της Hard Rock International για την Ασία, Edward Tracy, αναφερόμενος στην εξέλιξη της διαδικασίας εν όψει του διαγωνισμού της 4ης Οκτωβρίου για το τουριστικό συγκρότημα στο Ελληνικό.
Ο «νούμερο 2» της πολυεθνικής αλυσίδας που αποτελεί τον έναν από τους δύο διεκδικητές του έργου -ο άλλος είναι η επίσης αμερικανική Mohegan Gaming Entertainment- επισημαίνει ότι το έργο στοχεύει κυρίως σε πελάτες από το εξωτερικό, εκφράζει σαφώς την προσδοκία για χαμηλότερους φόρους και εξηγεί γιατί «τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να επενδύσει κανείς στην Ελλάδα». Η χρηματοδότηση του project και το καζίνο που... δεν θα είναι καζίνο. «Ψήφος εμπιστοσύνης» η απόφαση της Lamda Development ΛΑΜΔΑ+1,72% να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της συνολικής επένδυσης στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου.
Eίναι όλα έτοιμα για τον διαγωνισμό; Πώς αξιολογείτε την πορεία της διαδικασίας;
Συμμετέχουμε σε διαγωνισμούς και RFPs σε παγκόσμια βάση και έχουμε μια εξαιρετική ομάδα που είναι πολύ ικανή στην προετοιμασία των υποβολών και των προσφορών μας. Η πορεία της διαδικασίας μέχρι στιγμής είναι εξαιρετική και η Ελληνική Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών, η Κυβέρνηση και ο τρίτος εταίρος, η Ernst & Young, που διαχειρίζεται τη διαδικασία βοήθησαν πολύ στην αποσαφήνιση οποιονδήποτε διαδικαστικών ζητημάτων και διατήρησαν τη διαδικασία σε πορεία.
Επικρατεί η εντύπωση ότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έτρεχε την επένδυση στον βαθμό που θα έπρεπε. Έχετε την ίδια άποψη;
Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με το σημείο στο οποίο βρίσκονται τα πράγματα σήμερα και ανυπομονούμε για την υποβολή στις 4 Οκτωβρίου.
Πώς σχολιάζετε την απόφαση της Lamda Development να τρέξει μόνη της αυτήν την επένδυση;
Η Lamda είναι μια πολύ έξυπνη εταιρεία και βλέπουμε την απόφασή της να είναι ο μοναδικός επενδυτής στο project ως ψήφο εμπιστοσύνης στο Ελληνικό, στο τρέχον πολιτικό περιβάλλον και στην οικονομική προοπτική για την Ελλάδα.
Γιατί η Hard Rock θεωρεί καλή ευκαιρία αυτό το project;
Θεωρούμε την Αθήνα ως πόλη - πύλη, που τοποθετείται εν όψει μιας σημαντικής περιόδου μετασχηματισμού και ευημερίας. Αισθανόμαστε σίγουροι ότι το IRC του Hard Rock, η παγκόσμια παρουσία και το brand της ψυχαγωγίας θα είναι αμίμητα για την προσέλκυση πελατών από όλον τον κόσμο στο θέρετρό μας, έτσι ώστε να γνωρίσουν την κληρονομιά, την αρχιτεκτονική, την πολιτιστική ενέργεια, τη φιλοξενία και τη φυσική ομορφιά της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Πιστεύουμε επίσης ότι η αθηναϊκή αγορά μπορεί να συνεχίσει την επέκτασή της ως παγκόσμιου τουριστικού κόμβου μέσα από καλά οργανωμένους χώρους MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions - συναντήσεις, κίνητρα, συνέδρια, εκθέσεις). Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους λόγους για τους οποίους πιστεύουμε ότι αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για τη Hard Rock και για την Ελλάδα.
Δεν είμαι βέβαιος ότι η έννοια του καζίνο είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο ευρύ κοινό, ιδίως στην Ελλάδα. Η Hard Rock υποστηρίζει ότι η επένδυση δεν αφορά ένα κλασικό ξενοδοχείο-καζίνο. Θέλετε να μας περιγράψετε λοιπόν πώς θα είναι το project στην πράξη;
Αυτό που φτιάχνουμε δεν είναι καζίνο όπως το γνωρίζουν οι κάτοικοι της Ελλάδας. Η Hard Rock κτίζει προορισμούς ψυχαγωγίας παγκόσμιας κλάσης που συνδυάζουν τα καλύτερα στοιχεία της φιλοξενίας με τη ζωντανή ψυχαγωγία, σινεμά, SPA και κέντρα υγείας και ευεξίας, χώρους εστίασης και λιανικής πώλησης, συνεδριάσεις παγκόσμιας κλάσης και συνεδριακές εγκαταστάσεις γνωστές ως χώροι MICE, για να αναφέρουμε μόνο λίγα, που απευθύνονται σε άτομα ηλικίας από 8 έως 80 ετών. Το καζίνο θα αποτελέσει μόνο ένα μικρό ποσοστό της συνολικής εγκατάστασης και σχεδιάζουμε πραγματικά να μεταμορφώσουμε την πεποίθηση της κοινής γνώμης για το τι συνιστά ένα ολοκληρωμένο θέρετρο καζίνο. Ελπίζουμε ότι οι Έλληνες θα ενθουσιαστούν μόλις ανακαλύψουν τις συναρπαστικές εγκαταστάσεις μας και θα είναι κάτι για το οποίο θα είναι περήφανοι.
Σε ποιο άλλο project της Hard Rock μπορεί να στρέψει κανείς το βλέμμα του αν θέλει να δει τι σχεδιάζετε να κάνετε στο Ελληνικό;
Σχεδιάζουμε να κατασκευάσουμε κάτι που είναι όμορφο και μοναδικό, που σέβεται τον ελληνικό πολιτισμό και συγχρόνως ενσαρκώνει τον ενθουσιασμό του Hard Rock Brand. Το project θα έχει το φωτεινό και πολυτελές εσωτερικό της νέας μας επέκτασης στην Τάμπα, Φλόριντα και τις εκπληκτικές ανέσεις που θα βρίσκονται στον νέο Πύργο Κιθάρας μας στο Χόλιγουντ, Φλόριντα όταν θα ανοίξει στο κοινό στις 24 Οκτωβρίου.
Παρεμπιπτόντως, τι ύψος θα έχει το κτίριο;
Διατηρούμε αυτήν τη λεπτομέρεια εμπιστευτική για την ώρα.
Ποιο θα λέγατε ότι είναι το πλεονέκτημα της Hard Rock σε αυτό το project και πώς αξιολογείτε τον ανταγωνιστή σας;
Το Hard Rock έχει σχεδόν 50 χρόνια ιστορίας λειτουργώντας σε παγκόσμια βάση και μια απαράμιλλη ειδίκευση στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την κατασκευή ολοκληρωμένων θέρετρων. Επιπλέον, το brand Hard Rock είναι μοναδικό και γνωστό σε όλον τον κόσμο, και θα μας βοηθήσει να προσελκύσουμε πελάτες με τρόπο που οι ανταγωνιστές μας δεν μπορούν. Πιστεύουμε επίσης ότι η κουλτούρα μας θα αντηχήσει καλά τον περήφανο ελληνικό λαό και την τεράστια εστίασή του στη φιλοξενία. Τέλος, οι ιδιοκτήτες και η εταιρεία μας βρίσκονται σε πολύ ισχυρή οικονομική θέση με αξιολογήσεις επενδυτικής βαθμίδας και από τους τρεις οίκους, κάτι το οποίο δεν μπορεί να υποστηρίξει ο ανταγωνισμός μας.
Υπάρχει κάποιο ρίσκο που αναλαμβάνετε σε αυτήν την επένδυση;
Επενδύσαμε στην Ελλάδα σε πολύ δύσκολες στιγμές και έχουμε την εμπειρία να διαχειριζόμαστε τις προκλήσεις τις οποίες άλλοι μπορεί να μην είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν. Αισθανόμαστε καλά για την Ελλάδα και για αυτήν την επένδυση.
Πότε πιστεύετε ότι θα αρχίσει το έργο και πόσο θα διαρκέσει;
Πιστεύουμε, δεδομένης της προόδου που επιτυγχάνει αυτή η κυβέρνηση, ότι ο νικητής της υποβολής προσφορών θα ανακοινωθεί αυτό το έτος. Μόλις ανακοινωθεί, θα χρειαστούν λίγοι μήνες για την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών σχεδίων. Μετά από αυτό, η κατασκευή θα ολοκληρωθεί σε λιγότερο από τρία χρόνια.
Πηγή: Ναυτεμπορική