Πόσο διαφορετικό σκοπεύει να μετατρέψει η Cosco το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας; Τι προθέσεις υπάρχουν από την νέα ηγεσία του ΟΛΠ AE – Cosco Shipping, και ποιες είναι οι δεσμευτικές επενδύσεις που οφείλουν να γίνουν άμεσα πράξη;
Ο Πειραιάς ως πόλη, και πιο συγκεκριμένα το Λιμάνι του, αποτελούν από τα πιο σημαντικά σημεία της χώρας στα οποία θα μπορούσε να υπάρξει επιχειρηματική δραστηριοποίηση. Μάλιστα, κυβερνητικά στελέχη τονίζουν σε κάθε τόνο πως αν η Ελλάδα κατά το παρελθόν είχε διαχειριστεί διαφορετικά το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας, η πορεία της πόλης σήμερα θα ήταν πλήρως διαφορετική.
Προ ολίγων ημερών, υπήρξε αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία του ΟΛΠ AE – Cosco Shipping. Πλέον, επικεφαλής του ομίλου αποτελεί ο Yu Zenggang. Μάλιστα, στα μέσα της περασμένης εβδομάδας υπήρξε και ευρεία συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη.
Στη συνάντηση των δύο ανδρών ειπώθηκαν πολλά, ενώ υπήρξαν και εκατέρωθεν δεσμεύσεις. Ο νέος επικεφαλής ξεκαθάρισε πως υπάρχει πρόθεση για σπουδαία πράγματα, αρκεί φυσικά να υπάρξει και η ανάλογη στήριξη εκ μέρους της κυβέρνησης και της πολιτείας.
Το master plan της Cosco εμπεριέχει πολλά. Κατά κύριο λόγο, για να το θέσει σε εφαρμογή αναμένει την άμεση έγκριση του από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων. Με το που προσπελαστεί αυτό το γραφειοκρατικό εμπόδιο, οι επενδύσεις που αναμένεται να ξεκινήσουν στη περιοχή, θα ξεπεράσουν κάθε προσδοκία, όπως τουλάχιστον διαμηνύουν κινεζικές πηγές.
Το ανανεωμένο master plan της Cosco αναφορικά με τον λιμένα του Πειραιά, περιλαμβάνει:
- Κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτιών, που ως απώτερο σκοπό θα έχει την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εξυπηρέτηση των πλοίων που μεταφέρουν εμπορεύματα. Ο προβλήτας θα χτιστεί στην ανατολική πλευρά του παρόντα προβλήτα 1, ενώ η χωρητικότητα του θα είναι σαφώς μεγαλύτερη, με αποτέλεσμα να εξυπηρετεί όσο το δυνατόν περισσότερο φορτίο.
- Κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς, συμπεριλαμβανομένων καταστημάτων που δε θα εμπεριέχουν δασμούς, ώστε να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν καλύτερα, άνετα και ασφαλέστερα όσοι επιβάτες χρειάζεται να μείνουν στο λιμάνι, σε περίπτωση που απαιτείται χρόνος για αλλαγή πλοίου ή αναμονής.
Οφείλουμε συγχρόνως να θυμίσουμε πως ανάμεσα στις επενδύσεις που σκοπεύει να πραγματοποιήσει η Cosco, ορισμένες έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα, καθώς συμπεριλήφθηκαν ως απαράβατοι όροι στην σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη προ ολίγων ετών. Εκεί συμπεριλαμβάνονται:
- Η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων
- Η επέκταση του ήδη υπάρχοντος επιβατικού λιμένα
- Διάφορος εργασίες που θα αναβαθμίσουν τις ήδη υπάρχουσες υποδομές
Πηγή: Tomorrow News